The film’s hybrid form, its fusion of documentary and staged material, gives it a great sense of immediacy. Imfura is the first Rwandan production to be included in the competition of Berlinale Shorts.
Born in Rwanda in 1991, after finishing high school he worked as a journalist and photographer and attended several film workshops. His short films have screened at various festivals including Durban International Film Festival in South Africa. In June 2017 he completed a film degree at the Geneva School of Art and Design (HEAD).