Ashish Avikunthak, born in 1972 in Jabalpur, India, divides his time between his hometown of Kolkata and Providence, USA. He has been making films for the past 20 years. He has a PhD in Anthropology from Stanford University and has taught at Yale University. He is now an Associate Professor at Harrington School of Communication, University of Rhode Island. He has had retrospectives of his works and his films have been shown worldwide in museums, biennials, and film festivals.