Born in Chiba Prefecture in Japan in 1972, she studied at the University of Chiba before moving to the USA in 1994 to study film at the University of Southern California. She returned to Japan in 2000. Her feature film debut Barber Yoshino (Yoshino's Barber Shop) screened in the Berlinale Generation programme in 2004. Her film Kamome shokudô (Kamome Diner) was a huge hit in Japan. Following Barber Yoshino, Megane (Glasses) and Rentaneko (Rent-a-Cat), Karera ga Honki de Amu toki wa (Close-Knit) marks her fourth film to screen at the Berlinale.