The British-Pakistani filmmaker has a BA in fine art and an MA from the London Film School. Her short film Sandstorm premiered at the Venice International Film Festival and went on to screen at over 100 international festivals, including Sundance, and won 20 awards. It was also nominated for a British Independent Film Award in 2022. Her second feature film, Haven of Hope, participated in La Fabrique Cinéma at Cannes. She is also an alumna of the Locarno Open Doors Producers Lab and Berlinale Talents.