As the seasons slip by on the centuries-old Dutch estate, 85-year-old pruning master Jan Freriks and owner Daan van der Have work on cultivating crops in the kitchen garden. “To do this successfully requires a degree of obsessiveness,” the old man explains in Portrait of a Garden, a calm, observational documentary.