Danis Tanović, whose An Episode in the Life of an Iron Picker screened in Competition at the Berlinale in 2013, offers a satirical parable about political dreams and nightmares. His Hotel Europa, which he portrays from its cellar passageways right up to its sunlit roof terrace, becomes an arena of hope, violence and death.