After Submarino, which screened in Competition at the Berlinale in 2010, Thomas Vinterberg returns to Berlin with Kollektivet (The Commune). Loosely based on his own childhood experiences, the director depicts a private experiment from the 1970s in which community and individuality, freedom and tradition and the promise of happiness also harbour dangers.