This epistolary film invites us into the unsettling life of a young Ghanaian man struggling to reconcile his love for his mother with his love for the same-sex desire amid the increased tensions incited by same-sex politics in Ghana. Focused on a letter that is ultimately filled with hesitation and uncertainity, Reluctantly Queer both disrobes and questions what it means to be queer for this time in this space.