“I have always felt that I live in a country, in which it is not possible to speak about everything. Unconsciously, we all carry the awareness of the impossibility of speaking about this 'it' inside us. It should stay forever a secret”, is what director Pimpaka Towira says of her country.
Towira’s films are characterised by a fusion of stylisation and realism. She holds a mirror to reality, a mirror that is closely related to the country’s history.