The “Berlinale Goes Kiez” project was launched in 2010 on the occasion of the Festival’s 60th anniversary and has proven to be hugely popular with audiences.
The Festival Director framed by the actors of the opening film in the Berlinale VIP Club.
Following the Opening Gala at the Berlinale Palast the actor and the director of the opening film as well as the Festival Director welcomed the audience at the Friedrichstadt-Palast.