An old man who bears the scars of a life of factory work. A woman, alone apart from her small baby, who moves in with him. The film sketches out the day-to-day lives of the three of them, taking in their cramped quarters and mutual dependency, thrown back on bare existence.
Anka and Wilhelm Sasnal, two of the most interesting artists working in Poland today, made their third feature-length film with an actress and a man who’d never acted before. Its aesthetic radicalism and almost unbearable immediacy are of a strange and tender beauty.