Tom Hooper, who won an Oscar for The King’s Speech, has adapted the famous stage musical based on Victor Hugo’s 1862 novel. Hugo’s narrative revolves around the themes of love, betrayal and retribution, but it is also a tale of sacrifice and the will to change unbearable circumstances. One remarkable aspect of this screen version, which completely dispenses with dialogue, is the impressive roster of Hollywood stars – all of whom sing their own parts.
Before the screening in the Friedrichstadt-Palast the actress was celebrated frenetically.
The actor giving a performance of the best parts of the film at the Press Conference.