Syria in 1977. Ossama Mohammed's film explores how in an oppressive society individuals are subjected to various stages of submission until they are prepared to accept violence. Images of everyday life in rural areas where education is minimal provide a portrait of young villagers. Theirs is a choice between a life of toil working the land as their parents have done, or that of a migrant labourer in the city. Trapped between religious and political ideologies and completely fascinated by authority, many of these young peasants choose the army.