The Silent Passenger was filmed on the island of Okinawa in southern Japan. The artist and filmmaker took various native animals out of their natural habitat and placed them in an artificial space, such as a hotel room or a car. The hermit crabs navigate their new landscape but are alien to it and will remain so. For the man in the mirror - the artist - the animals are the other. But for the animals the artist is the other. Their common space is utopia.