Filmed over two years, Haitian born filmmaker Raoul Peck’s documentary tries to find out how, in spite the international community’s promises, the needs of ten million people in the Caribbean came to be met in such a paltry fashion. He questions political decision-makers, private contractors and engineers – and of course ordinary Haitian people, who have begun a painstaking reconstruction of their own.
The Haus der Berliner Festspiele hosted discussions with movers and shakers, key players and experts after selected screenings again this year.