According to the teachings of Hinduism and Buddhism, our search for a higher power always begins with the five elements of earth, water, fire, air and ether. The Sanskrit word for this is ‘Panchabhuta’.
The presence of the five elements combined with the daily lives of the people who live here form the starting point for Panchabhuta.