The aristocrats, however, fearing for their wealth and power, refuse to take this ‘blasphemous activity’ lying down. Eventually, the reformer ends up on trial.
Based on actual historical events, Nikolaj Arcel creates a mixture of historical-political thriller, romance and tragedy. The drama of a man decades ahead of his time who seeks to implement the ideals of the French Revolution in Denmark before it even began is also an allegory about the conflict of progressive and reactionary forces.