After several successful adaptations – including Willi Forst’s 1938 version and Louis Daquin’s 1955 interpretation – Bel-Ami Guy de Maupassant’s socially critical novel of 1885 returns to the screen once more. Carefully following the original literary work, Director Declan Donnellan portrays a careerist upstart who ruthlessly exploits the entanglement of politics, economics, media and his private life to his own ends. A glamorous and sarcastic comedy of manners about hypocrisy as one of the fundamental laws in a bourgeois era.