The citizens of Stuttgart are on the ball, inquisitive, open and creative – because they are busy making their voices heard.
The old and the young, managers and artists, housewives and businesspeople – they are all coming together on the streets in order to make use of their civil rights; they all want to have a say when it comes to politics, and nobody is prepared to be made a fool of.
The protagonists of this grass roots initiative against the controversial Stuttgart 21 transport project describe the goings-on and their reasons for protesting with the same emotion, intuition and partiality that informs the movement itself. These are people you wouldn’t normally expect to find taking part in a demonstration, and yet they are the very ones who make this protest story worth telling.