Based on the titular novel by southern writer Charles Portis, TRUE GRIT was first adapted in 1969 by Henry Hathaway with John Wayne as Cogburn. It has taken the Coen brothers, however, to recreate on screen the unique tone of the novel which is told through Mattie’s eyes. Speaking in 1996 of this narrative voice, US writer George Pelecanos wrote: “Mattie’s voice, wry and sure, is one of the great creations of modern fiction. I put it up there with Huck Finn's and that is not hyperbole.”
Dieter Kosslick and the International Jury during the reading aloud of the open letter from convicted Iranian director Jafar Panahi.
Not there, but not forgotten: Jafar Panahi`s seat in the International Jury is kept and will be kept free.
The German filmmaker who presented his film Storm in the Competition 2009 and the programme manager of the Berlinale.