Bertrand Tavernier last approached the hard-boiled thriller in 1981 when he brought Jim Thompson’s book “Pop. 1280” to the screen in COUP DE TORCHON. His latest film is based on American crime writer James Lee Burke’s “Into the Electric Mist with Confederate Dead”. In COUP DE TORCHON, Tavernier transposed Thompson’s novel to 1930s Senegal, which was a French colony at the time. IN THE ELECTRIC MIST was set in original American locations. The film marks the first US production for Tavernier, who is a great admirer of James Lee Burke: “He has a special voice among the film noir writers – if I had been able to transpose it to France, I would have.”