And then, Daniel suffers a breakdown. Jana moves in with him. She nurses him back to health and seems to purge him of his murderous pursuits. For a while it looks as though the pair has found the perfect balance – Daniel has his demons under control and Jana has found a way to slake her thirst for love. But then Christian tells Jana about Daniel’s violent outbursts – and Jana is forced to choose between reason and love.
DISTANCE tells the story of a man who sees the world with very different eyes; a man whose dark side lies just beneath the surface.