Lucky Kunene knows exactly what he wants in life: a 7 series BMW, a house with a sea view and an intelligent, beautiful wife. But because Lucky comes from a poor family in Soweto and has been refused a university grant, a badly paid job as a pump attendant at a garage is about the best he has to look forward to. In a bid to avoid their fate, he and his best friend Zakes begin stealing cars. And so, Lucky owes his suit to a Datsun, a new fridge to a Toyota and a wardrobe to a Mazda; thanks to a Mercedes, he is able to buy a hi-fi system and a video recorder. But, after having been persuaded by Marxist activist Nazareth Mbolelo to take part in several armed raids, things begin to get too hot for comfort in Soweto and so the pair decides to move their activities to another part of the city – Hillbrow.