Hallam meets a young hotel worker named Kate on the street who reminds him of his mother and, all of a sudden, Hallam has a new object on which to focus his rather strange interest. Getting himself a job at the same hotel where Kate works, he sits on the building's tower, watching her secretly in her apartment through his binoculars - but not before he has trained his sights on a number of other worthy objects from his perch on the city's rooftops. Hallam is shocked to discover that Kate is having an affair with Alasdair, the hotel manager. Worse still, Alasdair has noticed that they are being watched. By means of a clever ruse, Hallam manages to win Kate over to such an extent that she even keeps him company on his bizarre nightly vigils. But then the demons of his past catch up with him - in the shape of Verity and his father.
Kick it like Hallam Foe: David Mackenzie with actor Jamie Bell and the two band members of Franz Ferdinand, who made a crucial contribution to the score which earned the film a Silver Bear.
The Silver Bear for the best use of music in a film is awarded to David Mackenzie for his film Hallam Foe. Mackenzie brought Alex and Nick of British cult band Franz Ferdinand on stage, with whom he created a dynamic and contemporary film score.