Laura is a highly promising young actor of around thirty years of age. At an audition she meets Stefano, a successful acting colleague. Stefano is deeply impressed by Laura’s sensitivity – and she gets the part. She and Stefano are cast opposite each other in a period drama set in the nineteenth century; they are to portray a pair of lovers having a secret, forbidden affair.
Yet cracks start to appear in their bliss. It does not escape Stefano’s notice that Laura soon begins to garner more attention and admiration than himself, and, when she is offered another project during filming, Stefano’s jealousy is well and truly aroused.
“I tell stories about people, their dreams, their illusions” is how the director of FUORI DAL MONDO and LUCE DEI MIEI OCCHI Giuseppe Piccioni describes his approach to filmmaking. His latest work bears testimony once again to his credo.