Born in Buenos Aires, Argentina in 1961, he studied film at the Escuela Panamericana de Arte and then at New York University. After several short and mid-length films, he made his feature debut in 1992 with Rapado (Cropped Head). He is also a writer and he wrote the screenplay for this film based on a story in his short story collection of the same name. The film screened at Locarno, as have some of his other works, including his 2006 documentary Copacabana. Recent years have seen several retrospectives of his work, including in the USA, Spain, Portugal and South Korea.