Born in Alexandra, Virginia, USA in 1954, he grew up in Brooklyn, New York and graduated with an honours degree in English literature. He was a filmmaker, journalist and musician who primarily produced educational videos for television, public departments and private initiatives. He also worked for the People With AIDS Coalition Newsline in New York. He died in 1991 at the age of 36.
Born in Red Bank, New Jersey, USA in 1954, he died in New York in 1992. He abandoned his studies at the High School of Performing Arts in New York and spent time as a farmer on the Canadian border. In the 1970s, he became known as an artist in New York's cultural scene. He made Super 8 films, painted, photographed, was a member of the band 3 Teens Kill 4 and wrote several books. In the early 1980s, he met photographer Peter Hujar and devoted himself increasingly to the visual arts. His work has been shown in cities including New York, Paris, Busan and London, and has been the subject of a number of retrospectives. In 1993, he was posthumously awarded the Lambda Literary Award for his final book, 'Memories That Smell Like Gasoline'.