This filmmaker and visual artist was born in Santiago de Chile in 1971 and studied art at Goldsmiths College, University of London. Her short film Sam & Dave premiered at the Institute of Contemporary Art in London; her debut feature film, Locos del Alma, screened at numerous international festivals. In 2017, she made the short film Matriz, which was shown in the Museo de Arte Contemporáneo in Santiago de Chile and at the Biennale de l’Image en Mouvement in Buenos Aires.