The son of film director Craig Lahiff, he grew up in Adelaide, Australia and inherited his love of cinema from his father. He has worked as an editor and VFX editor on diverse productions - from cult Australian horror films to Hollywood blockbusters. One of his most recent works was directing the horror-comedy short Too Dark.