So many films about relationships end at the point when the couple have found each other. For director Chris Miera however this is precisely the moment when the interesting stories begin. What is the force that causes two people out of billions to decide to spend so much of their lives together? And what makes couples decide to part after such a long time? These are the questions that Ein Weg (Paths) sensitively investigates.
Born in Schwedt, Germany, he lives in Berlin. He directed his first film whilst still at school in Beijing. In 2008 he began studying computer science but transferred to the Film University Babelsberg Konrad Wolf in 2010 where he is currently taking a postgraduate master scholar course in film and television direction. Ein Weg (Paths) is his graduation film.