Berlin on Christmas Eve. A group of people meet who have nothing to do with each other, except for the fact that their paths happen to cross.Elke Neumann is a single mother. She is barely managing to survive but, because its Christmas Eve, shes determined to at least treat her children to a meal in a restaurant of their choice even though it means making a big sacrifice.
Werner is Sebastians father. He tries to get out of their annual Christmas meeting, but his feelings of guilt are so overpowering that a rendezvous becomes unavoidable.
Otto drives an underground train. He has lost his wife in a tragic accident. Cleaning supplies rep Sieglinde keeps him company in his drivers cab.
And then theres Wiener, who disguises himself as Santa Claus and steals from discount stores, leaving behind wise Buddhist sayings.
The stories told in this episodic film are about love, cowardice, courage, grief and destiny; they tell of the unexpected happiness that an experience or a chance meeting can bring.