Born in Paris, France, the director and screenwriter lived in a number of African countries until the age of 12. She studied at the Institut des hautes études cinématographiques where she met cinematographer Agnès Godard, with whom she would later collaborate on the majority of her films. She began her film career as an assistant to directors including Robert Enrico, Wim Wenders, Costa-Gavras, Jacques Rivette and Jim Jarmusch. Her films Man no run, Beau travail and Vers Mathilde screened in the Berlinale Forum. In 2020, she was invited to the Berlinale as part of the On Transmission series.