Born in Paris, France in 1955, he studied at the École Nationale Supérieure des Beaux-Arts and the Sorbonne Nouvelle in Paris. He then wrote for “Cahiers du Cinéma”, made several short films and, in 1986, his first feature film, Desordre. In 2011, he was a member of the main competition jury at Cannes. His film Après mai screened in competition at the Venice Film Festival while Clouds of Sils Maria and Personal Shopper were presented at Cannes, where the latter won him the Best Director award.