Laurence Favre is an artist, filmmaker and researcher working with analogue still and moving images, sounds and writings. Her work takes the shape of experimental and non-fiction films, installations and film performances. She looks into the materiality of the image and its interaction with the screening surface to hijack the documentary form and question the notion of representation. Her work has been shown at film festivals (Locarno, IFFR, Ann Arbor and others), art spaces, informal venues and as part of symposiums. She is an active member of the artist-run film lab, LaborBerlin.