The two-channel video installation imagines human presence at the intersection of the intimate, the mechanical and the political. An entry point and a case study is the story of a hydropower plant, narrated by a child. To fuel the war, Nazi Germany set to expand energy infrastructure in the territories annexed and occupied. The construction of the plant on Maribor river island in present-day Slovenia, began under the occupation regime and was completed in 1960, in Yugoslavia. It has been operational ever since. The plant will now power an AI factory, a high-performance computing and data centre currently under construction, with some of the river sidetracked as cooling water for the centre. Its proposed application is to monitor the waters of the world, presented in the aftermath of extensive floods in the region. <em class="film">The sun that fell into the water</em> is partly recorded with thermal camera, infrared vision that prioritises heat over visible light. It is a vision that maps presence that lingers, blurs the line between inside and out, between living and non-living, revealing something of the world heating up.