Born in Barcelona, Spain in 1997, the director, writer and composer has a strong interest in the intersection between the worldly and the spiritual. He studied film at the Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) and was already invited to Berlinale Shorts with his debut short film, La herida luminosa, which went on to screen at over 100 international festivals and was nominated for Best Short Film at both the European Film Awards and the Gaudí Awards. Stallion y la bola de cristal is his second short. Its themes of teenage spirituality, magic and suicide connect it to his debut feature film project which is currently in the early stages of development.