The director and cinematographer was born in Puebla, Mexico in 1999 and studied film at the Escuela Superior de Cine in Mexico City. In 2024, the short film Yaxche’oob, for which she was director of photography, was nominated for an Ariel for Best Documentary Short by the Mexican Academy of Film Arts and Sciences. She received a grant from the Programa de Estímulo a la Creación y Desarrollo Artístico (PECDA – Jóvenes Creadores) for her directorial debut, Miriam. She is a founding partner of the Bosque de Niebla Cine production company.