Twelve-year-old Eya is growing up in a Tunisian-Muslim family in Brussels. She shares a close relationship with her 25-year-old brother Younès. Eya spends her days by his side, surrounded by a group of his friends who consider her one of their own. When Younès suddenly dies, Eya’s world collapses. Immersed in a mourning process marked by codified rituals, she is aware both of the solidarity of her community as it rallies around her family and the silence that isolates each individual in their grief. Eya has to find her own way to overcome this ordeal. She is supported by her creativity, the connections she forges with her brother’s friends and, above all, her faith. A tender and nuanced portrayal of a multicultural and united youth.
The Belgian-Tunisian-Danish director and screenwriter was born in Brussels, Belgium where she now lives. In 2020, she graduated from the LUCA School of Arts. She is the co-founder and director of ASBL Bledarte, a Brussels-based association which has promoted the expression and empowerment of immigrant youth through art and culture since 2017. Têtes Brûlées is her debut feature film.