The writer and director made her first medium-length film, Torpedo, at the age of 14. The film went on to win the 2008 Max Ophüls Prize. In 2010, she published her debut novel, “Axolotl Roadkill”, which she then made into a film which won the award for Best Cinematography at the 2017 Sundance Film Festival. This was followed by five further novels, two nominations for the German Book Prize and numerous journalistic works. Her most recent work for the screen, Strafe – Subotnik, was presented as part of a miniseries at the Munich Film Festival in 2022. She also directs for the opera and theatre.