Born in Cologne, Germany in 1994. After initial theatre directing and acting work at Schauspiel Köln and video installations for the Staatstheater Hannover, he studied dramatic arts at the University of Hildesheim. His debut feature film, No Hard Feelings, evolved from his autobiographical documentaries exploring his family history and his work as a translator for refugees. The film was developed in collaboration with Paulina Lorenz and Raquel Molt in the Jünglinge film collective in which the three have worked together since university. It premiered in the 2020 Panorama and won Best Feature Film both at the Teddy and the First Steps Awards.