Bürgschaft für ein Jahr is being presented barrier-free for the first time in the cinema with German subtitles for the hearing impaired and audio description as part of the Heiner Carow Prize ceremony. The award, endowed with 5,000 euros, is presented by the DEFA Foundation and goes to a first or second, predominantly German documentary or feature film made by a filmmaker currently based and working in Germany. This year’s jury comprises Evelyn Schmidt (director), Cem Kaya (director) and Linda Söffker (DEFA Foundation).