The filmmaker was born in Haifa, Israel. He made his debut feature-length film in 1980 with the documentary House and has since directed numerous films that have brought him international recognition and have been invited to festivals including the competition at Cannes and the Venice Film Festival. His work has featured at the Berlinale in the Forum several times since the 1980s; his feature film One Day You’ll Understand screened in the Berlinale Special section in 2008 and, most recently, Law of the Pursuer was presented in Forum Expanded. He also works as a theatre director and has designed installations and exhibitions in many international museums.