Born in Bucharest in 1972. He trained in fine arts before turning to directing and screenwriting. After making a series of short films in the early 2010s, he directed his first feature Back Home in 2015, followed by Arest in 2019, which was presented in competition at Karlovy Vary and at the Transylvania and Cairo Film Festivals. Săptămâna Mare is his third feature film.