Born in Berlin in 1983, she worked as an assistant first in the theatre and later in film before taking up a degree in directing at the University of Television and Film in Munich in 2009. In 2013, she studied film dramaturgy at the NYU’s Tisch School of the Arts and, in 2015, she embarked on a master’s degree in screenwriting at the London Film School. Her debut feature film, All Good, premiered at Locarno where it won the Best First Feature award. The work went on to receive numerous other prizes, including the Woman in Motion Award at Cannes and the German Film Critics’ Award.