Levan Akin’s fourth feature film is filled with an impressive emotional immediacy. Two initially hesitant strangers overcome not only ideological but also internal boundaries on their mission and join forces. The topography of the city plays just as important a role in this ode to humanity as the array of characters that live within it.
The Swedish filmmaker of Georgian descent was born in Stockholm in 1979. His work explores class, gender and sexuality. His film And Then We Danced premiered in the Quinzaine des Réalisateurs at the 2019 Cannes Film Festival and was Sweden’s official entry for the Oscars. He directed on the TV series Real Humans and was co-executive producer and director on the series adaptation of Interview with the Vampire.