Born in South Korea in 1979, he worked as a stunt co-ordinator from 1998, including for the hammer fight scene in Oldboy. His work on films such as New World, Train to Busan, Extreme Job and Hunt won him wider recognition in stunt choreography. Beom-Joe-do-si 4 is his second feature film as a director and sees him reunited with his previous collaborator, Don Lee.