Born in 1988, she produced her debut album “Minimal Musical” in 2014 while training as an actor at the Accademia Europea d’Arte Drammatica in Rome. Her Bachelor thesis explored Bertolt Brecht’s use of popular music in political theatre. After graduating, she studied the Dalcroze Method, an educational practice centred on cultivating the inherent musicality of children via rhythmic movement. In 2021, she released “Bingo”, her second album. Gloria! is her debut feature film as a writer and director.