The director and the Executive Director of the Berlinale are marveling at the Golden Bear.
Her diverse film work since the 2000s has established the director as a representative of a new wave of African and Afro-diasporic culture. Her feature film Atlantics won the Grand Prix at Cannes in 2019. She sees cinema as a tool of reappropriation to restore lost images, question degrading colonial representations and invent new heroes and heroines.