Born in the Mexican city of Puebla, he has worked as a director, screenwriter and assistant director on various audiovisual projects including fiction films, documentaries, commercials and music videos. He has directed three short films and is the co-founder of the Persignados production company which focuses on creating music videos and fiction films. He is currently studying film directing at the Centro de Capacitación Cinematográfica in Mexico City.