A fresco of faces and voices. An insider’s evocation of his home, his country, his continent. Poetic images clash with harsh reality, joy turns to sorrow, beauty crumbles to plastic dust. The people of the forest stamp to the beat of the tom-tom; those of the city spin in the winds of “progress”. Meanwhile, things are breaking down. A new frenzy has come to play havoc and snatch the bounty from beneath their feet and from the verdant thickets all around them that still teem with life. “À quand l’Afrique?” the voices valiantly ask, keeping the chant alive as they seek a new light while others sink into their graves. And it is always the voice of Africa itself that is heard. The emotion remains strong – one of passionate concern from Africans believing in and struggling for the future of their continent.
The photographer and documentary filmmaker has a Diplôme d’études approfondies in anthropology. As a director, his work explores the territory between documentary and poetry. He has led seminars and film clubs on Black World Cinema and has been invited to sit on a number of film juries. His works include the award-winning documentary The Last Babingas, which was presented in the Perspectives du cinéma français section at Cannes. Tala Tala met with equal success, winning prizes at festivals including Visions du Réel and IDFA, and Best Documentary at the FESPACO Pan-African Film and Television Festival.